Sunday, December 6, 2015

Nukilan yang istimewa

Assalamualaikum....halu2...

(subuk-subuk dulu di celah pintu blog..lama suda nda tingu ni blog, berabuk besawang suda kali)

Alhamdulillah..masih bersih nda berabuk. Rasanya ini entri pertama tahun ni. Sekian lama nda dikemaskini..(pengzahiran kekecewaan terhadap diri sendiri)

 Jam sekarang menunjukkan pukul 10.20 p.m, hari Ahad. Besok Isnin..lusa Selasa, cepatnya masa berlalu. Apa cerita kali ni ya...Duduk-duduk tengok langit yang gelap, tapi nampak indah dek hiasan kerlipan bintang, sambil dengar2 lagu (amboi..macam feeling jiwang pula, tapi sebenarnya tidak, heheh) teringat kenangan dulu2.

Tempohari, aku menghubungi seseorang yang begitu istimewa, dan aku percaya..istimewanya beliu, bukan pada pandanganku saja, malah pada pandangan dan tanggapan ramai orang, khususnya yang pernah mengenalinya. Saja untuk bertanya khabar dan sekaligus menghantar jemputan ke majlis yang bakal berlangsung tidak lama lagi.

Dalam pertemuan-pertemuan kami sebelum ini, ada saja kekangan untuk duduk seketika berbincang dan berkongsi cerita. Percayalah, setiap perkongsian cerita bersamanya tidak akan sia-sia..insyaAllah, akan ada input berguna dan berharga untuk diri kita. Justeru, dukacita itu hadir untuk setiap ketidaksempatan pertemuan sebelum ini. Apapun, aku juga percaya, beliau mengingati kami semua dan sentiasa mendoakan kami yang bertebaran berkhidmat di bomi Allah.

Berbalik kepada insiden aku menghubunginya. (perkataan insiden macam nda sesuai kan..tapi aku pakai saja). Aku membuat satu permintaan kepada beliau...Jeng jeng jeng..permintaan apa tu...
Ikuti cerita yang selanjutnya selepas ini..heheh...

Kepada beliau yang ingin dirahsiakan identiti diri, terima kasih untuk segalanya. Alhamdulillah syukur kepada Allah yang mempertemukan kita semua dalam keadaan yang begitu bermakna. Seumur hidup ini, aku sangat2 bersyukur kepada Allah kerana dalam menelusuri perjalanan hidup yang penuh liku2, yang seringkali tak dapat dijangka...Dia mempertemukanku dengan hamba-hambaNya yang baik2, yang membantuku mengenal diri dan membuat pertimbangan sebaiknya untuk setiap keadaan. Perkenalan dari insan2 seperti kalianlah yang membantu aku menjadi diriku sekarang dengan izin Allah.

Semoga ukhwah dan silaturahim kita sentiasa dalam rahmat dan redhaNya. Terima kasih sekali lagi kerana menunaikan permintaan adikmu ini, meskipun ungkapanmu ini memperlihatkan kepadatan jadualmu..'banyak tanggungjawab daripada masa'..(yang dipetik daripada kata2 Imam Hasan al-Banna..heheh, betulkan andai tersilap).

Semoga diredhai Allah.


6 Disember 2015.

No comments: